Dr Ivan Misner jest introwertykiem a Kwadrat Dynamiki Bogactwastworzył największą organizację rekomendacji biznesowych na świecie. BNI (Business Network International) bazuje na networkingu, czyli poznawaniu nowych ludzi i budowaniu sieci kontaktów, które prowadzą do wymiany wysokiej jakości rekomendacji. Dlaczego udało mu się to zrobić? Czy Introwertyk może być dobrym networkerem i jak radzą sobie z networkingiem poszczególne typy osobowości przeczytasz w tym artykule.

Idealnym networkerem jest Supporter – ze wszystkimi porozmawia, każdego wysłucha i każdemu pomoże. Jednak biznes i organizacje networkingowe nie składają się tylko z Supporterów. Jak więc poszczególne typy osobowości radzą sobie z poznawaniem innych ludzi i na co powinny uważać?

Creator jest zainteresowany rozmową z innymi, jeśli może sprzedać siebie i swoje idee i nie za bardzo zainteresowany jest słuchaniem innych. Aby skutecznie networkować musi okazywać więcej zainteresowania swoim rozmówcom.

Star zwykle błyszczy i chwali siebie, lub swój produkt. Trudno mu będzie przerwać i dojść do głosu, więc musi się pilnować, gryźć się w język i okazywać zainteresowanie swoim rozmówcą. Kiedy wokół Star’a zbiera się grupka słuchaczy, powinien oddać głos komuś innemu i rozbić publiczność na mniejsze zespoły, tak aby każdy miał szansę powiedzieć coś o sobie.

Supporter nie ma problemu z nawiązywaniem kontaktów. Z każdym porozmawia, wysłucha i każdemu pomoże – idealny networker.

Deal Maker lubi mówić i mówi bardzo opisowo i szczegółowo. DM jest mistrzem w łączeniu ze sobą dostawców z odbiorcami, więc jest świetnym networkerem jednak musi się pilnować aby nie zanudzać ich swoimi opowieściami.

Trader skupia się na szczegółach i ma problem z wychodzeniem do ludzi. Wprawdzie słucha innych ale nie daje nic z siebie. Jeden z członków BNI z Anglii, który również miał problem z podchodzeniem do ludzi podczas sesji networkingowych, stworzył sobie „system wsparcia”, sprawiając, że ludzie zaczęli podchodzić do niego. Ponieważ z pochodzenia jest Szkotem, chodzi tylko w kilcie, czym przyciąga do siebie zaciekawionych rozmówców.

Accumulator czyli przysłowiowa „złotówa”, dusigrosz, potrzebny jest w każdej firmie do pilnowania aby ta miała płynność i rezerwy. Utrzymywanie relacji będzie dla niego za drogie, więc niechętnie będzie je nawiązywał. W jego przypadku system BNI może okazać się najlepszym rozwiązaniem. Kiedy przekalkuluje sobie koszt dotarcia do klienta i zapłaci składkę członkowską za cały rok z góry, to będzie chciał chciał jak najlepiej to wykorzystać, więc będzie zaangażowanym uczestnikiem wszystkich spotkań i z czasem nauczy się pożądanych zachowań.

Lord to introwertyk skupiony na liczbach, nie na ludziach, ale lubi systemy i jak zauważy  że system „podchodzenie do ludzi” działa, to będzie podchodził. Dodatkowo stworzy sobie system zarządzania kontaktami, dzięki czemu, mimo braku zainteresowania budową relacji, będzie skutecznym networkerem.

Mechanic topi się szczegółach i zarzuca pytaniami swoich rozmówców, udowadniając że coś nie działa i forsuje własne racje. Trudno z nim wchodzić w polemikę bo wszystko wie najlepiej. O ile Creatora jesteś w stanie do czegoś przekonać to mechanika nie. Aby Mechanic mógł skutecznie budować relacje, musi powstrzymać się od chęci poprawiania wszystkiego i wszystkich, zacząć słuchać i zadawać pytania świadczące o tym, że interesuje się swoim rozmówcą.

Każdy typ osobowości wystarczy że wie na co uważać i będzie w tym konsekwentny a stanie się skutecznym networkerem. System BNI jest ułatwieniem networkingu dla wszystkich typów osobowości. Praktyka czyni mistrza a w BNI praktykujemy co tydzień. Jeśli nawet całe życie pracowałeś na etacie, w dodatku z dala od klientów, a teraz prowadzisz własną firmę, odkrycie własnego profilu osobowości i organizacja BNI pozwolą ci skutecznie pozyskiwać klientów przez rekomendacje.

Odkryj swój profil osobowości wykonując test Dynamiki Bogactwa: www.highpotential.pl

Ta inwestycja będzie procentowała przez całe Twoje życie

Chcesz otrzymywać więcej praktycznych rad na temat rozpoczynania własnego biznesu? zapisz się na newsletter:

Zapisz się teraz na Newsletter:
Imię:
e-mail: *

.